یادداشت
یادداشت

یادداشت

جنس برتر

فیلم پر است از زن هایی که به مردها احتیاج دارند: برای این که دوستشان داشته باشند و لباس های گران قیمت برایشان بخرند و سفرهای با حال ببرندشان؛ برای این که بین بی خانمان شدن و سفر رفتن رفیقی بهشان جای خواب بدهند؛ برای این که سیگارشان را روشن کنند؛ برای اینکه سرشان را گرم کنند و باهاشان بازی کنند و کنارشان وقت بگذرانند؛ برای این که آب و نان خود و فرزندشان را تامین کنند. مردها هم به زن ها احتیاج دارند: برای اینکه پولشان را خرجشان کنند و از تماشایشان لذت ببرند؛ برای این که از همنشینی با آن ها فرار کنند و برایشان نقش بازی کنند و بهشان دروغ بگویند؛برای این که فرزندشان را در آغوش بگیرند؛ برای این که هم عمرشان را دقایقی طولانی تر کنند تا جای بهتری بمیرند و همزمان نادانسته به پلیس لو بدهندشان. معمولا این تقسیمات جنسیتی آن قدرها سرم را گرم نمی کنند اما به یاد ندارم کلکسیونی به این پر و پیمانی از زنان ناتوان و ابله یک جا در فیلم دیگری دیده باشم یا حتی شنیده باشم!



The asphalt jungle(John Huston)-1950

نظرات 7 + ارسال نظر
ali سه‌شنبه 10 مرداد 1396 ساعت 01:48 http://scenes.blogsky.com

هرگز از ناتوانی و حقارت هیچ زنی تو سینما (که مصداق زیاد داره) حرصم نگرفت مگر حقارتِ سیمینِ جدایی وقتی تو ماشین گله می‌کرد و گفت: «یک کلمه به من نگفت نرو!»

آینۀ تمام‌نمای زنِ مدرن ایرانی بود مثلاً که کل داستان طلاق و مهاجرتش این بود که «آقاشون یه کلمه نگفت نرو!»

خب من اسم این رو نمیذارم ناتوانی. یه کلیشه روانی کسل کننده است قبول.

زینب دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 09:34

نمیدونم همه اینجوری هستن یا نه ولی من فکر میکنم زن ها همیشه به محبت و حمایت و عشق یه مرد نیاز دارن، اون مرد میتونه پدر ، همسر، پسر و ... و برخلاف شما من این احساس و این نیاز رو موجب ابله جلوه دادن زن نمیدونم اصلا و هیچ اشکالی نمیبینم تو اینکه یه زن به مردی وابسته باشه یا برعکسش، البته وابسته بودن با بی عرضه بودن و آویزون بودن هم فرق داره.
به قول خواجه ی شیراز
حریم عشق را درگه بسی بالاتر از عقل است
کسی آن آستان بوسد که جان در آستین دارد

یعنی فکر میکنی مردها این نیاز رو ندارن؟

کتایون دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 22:43

وقتی کمی به فیلمها دقیقتر میشم؛ پس زمینۀ خیلی از فیلمهایی که دیدم یکجورای نامحسوسی با زنها خیلی میونۀ خوبی نداره

زن ها مسلما بی تقصیر نیستن از این بابت

زینب چهارشنبه 18 مرداد 1396 ساعت 23:46

چون مرد نیستم نمیتونم نظری بدم که حداقل به خودم ثابت شده باشه ولی فکر میکنم مردا هم هر چقد که خشک و خشن باشن در نهایت مثل بچه ای هستن که نیاز به محبت دارن

این عجیبه! شاید دلیل میلت به این چیزها به جای زن بودنت شهر محل تولدتت باشه چطور میتونی تعمیمش بدی به همه زنها؟

زینب جمعه 20 مرداد 1396 ساعت 10:40

شهر محل تولد?? چه ربطی داره? و من کی تعمیمش دادم به همه زنها? تو کامنت اولم گفتم که نمیدونم همه اینجوری هستن یا نه!
اما نظر شخصیم اینه که ادما در برابر عشق و محبت غیر قابل نفوذ نیستن

آخه میگی مرد نیستم نمیتونم بگم....ولی اون یکی رو میتونی بگی در حالی که بقیه زنها هم نیستی

زینب شنبه 21 مرداد 1396 ساعت 09:13

دوست گرامی یکی از چیزهایی که از شما یاد گرفتم دقت تو صحبت کردن و به کار بردن کلمات درسته دوباره بخونید لطفا کامنت هارو هر چند که فکر کنم سرتون خیلی شلوغه
موفق باشید

من با دقت خوندم دوست عزیز. شما هم با دقت نوشته خودت رو بخون. مال من رو بریز دور و اصلا بهش اهمیتی نده.
موفق باشید. من واسه کسی گل نمی ذارم

صبا یکشنبه 5 شهریور 1396 ساعت 22:45 http://paladium.blog.ir/

توی زندگی واقعی هم این شکلیه،البته دوستای من این مدلی نیستن،ولی میبینم بعضی خانم ها بدون مردا نمی تونن اصلا زندگی کنن.انگار بدون اونا وجود ندارن معنی ندارن

همین طوره نمیشه وجودشون در واقعیت رو انکار کرد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد