یادداشت
یادداشت

یادداشت

او

او ،بود.

+ نوشته شده در شنبه یکم تیر ۱۳۹۲ ساعت 1:42 شماره پست: 680


میان تنهایان تاریخ سینما، مایکل کورلئونه بد جوری توی چشم می زند:مردی که در جشن عروسی خواهرش، میان آن همه مرد کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید به تن و گل قرمز در جیب،در لباس نظامی به چشم ما معرفی می شود؛ که وقتی تمام اعضای اصلی و فرعی خانواده اش، دور هم درباره سوء قصد صورت گرفته نسبت به پدر و پدرخوانده شان می اندیشند، خبر سوء قصد را به اشاره تنها نزدیکش در روزنامه ای می خواند و از آن نزدیک دور می شود به اقتضای خبر؛ که وقتی همه در کنار هم در ملک خانوادگی، تاثر و تصمیم را با هم به اشتراک گذاشته اند، به تنهایی در بیمارستان خاموش، از تشخیص تا تصمیم، تا اقدام و تا تحمل عواقب را به تن و جان می خرد؛ که وقتی خانواده که مستمر بزرگ تر شده است،در شادی بازگشت نقطه اشتراکش است، در فراق، در بیابانهای خلوت، رویای تنها نبودن در سر و تن می پروراند، رویایی که در شعله های آتش به فصل مشترک می رسد با تن پر گلوله برادرش؛که بار دیگر، این بار با دیوارهایی و دری، دور می شود از تنها نزدیکش تا تبدیل شود به مرکز مشترک خانواده ای که پهن و پهن تر می شود، تا ضامنی باشد برای تنها نماندن هیچ کدام از اعضایش؛ که باید نگران باشد در جمعی که بی خیالی فصل مشترک آن است و باید غمگین و خشمگین باشد در لحظه ای که شادمانی همگان را پیوند می دهد؛که حتی وقتی مرگ، درد مشترک کسانی است که سهم اشتراکشان را او می پردازد، سهمش زندگی است؛ که تنها نصیبش از خانواده ای که تنهاییِ او،ضامن اجتماع و اشتراکش بود ،تصاویر بی جانی است شاهدِ از دست دادن آخرین اشتراکش با اعضای آن :جان.


             

نظرات 3 + ارسال نظر
سینوش سه‌شنبه 13 مهر 1395 ساعت 23:50

حرفه ی تو دیدنه و باید خوشحال بود که میشه در اینجا با چشم تو دید

+نکنه مایکل میمیره؟

شایدم چشم من بد ببینه، انحراف داشته باشه مثلا. تنبلی چشم شما باعث میشه چشم من رو استفاده کنید و همون کج رو ببینید!..

+ بالاخره همه یه روزی میمیریم

سینوش سه‌شنبه 20 مهر 1395 ساعت 15:57

عه یاد لینکت بخیر هنوز که هنوره اون جمله به یادمه!
راستی میدونستی کیهان کلهر توی آخرین فیلم کاپولا کمانچه زده ؟تا حالا فیلمرو دیدی؟


تحقیقات نشون میده اون فیلمی که کلهر باهاش همکاری داشته «جوانی بدون جوانی» محصول ۲۰۰۷ هست و نه آخرین کار کوپولا! نه ندیدمش ولی حالا که دیدم تیم راث هم توش بازی کرده میره تو برنامه. راستش کوپولا فیلمساز محبوب من نیست؛ خیلی دنبالش نمی کنم. فقط پدرخوانده هاش رو خیلی دوست دارم (به ویژه دو تای اول رو)

سینوش سه‌شنبه 20 مهر 1395 ساعت 19:28

والا من از همشون بیشتر کلهر رو دوست دارم بخاطر این میخوام ببینم که چرا کلهر رو انتخاب کرده

باید ببینی ماجرا کجا میگذشته که میشده تو موسیقیش کمانچه استفاده کرد. بعد باید ببینی آهنگساز و مجری موسیقی کی بوده و دلیل حضور کلهر رو اونجا پیدا کنی‌ .کوپولا احتمالا خیلی بی تقصیره این وسط و ممکنه اصلا ندونه اسم و فامیل اون بنده خدایی که یکی از سازهای موسیقی ای که تحویلش دادن رو زده چی بوده؟..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد