یادداشت
یادداشت

یادداشت

آن

فیلم پر کشش فیلمی نیست که تماشاگر را کنجکاو می کند که بعد چه خواهد شد؟ امروز با دستگاه های پخش خانگی، پاسخ این سوال را با به حد نیاز جلو بردن فیلم به دست می آورند (همان طور که وقتِ کتاب خواندن با ورق زدنِ شماره کافی از صفحات). کشش، یعنی تمامیِ لحظاتِ تماشاگر را با حال پر کردن؛ یعنی در هر لحظه چیزی تقدیم او کردن؛ یعنی پیوسته دیدنی بودن و پیوسته تماشا شدن؛ یعنی کاملا و در هر لحظه مطلقا "حال" بودن (که مخالفتی با داشتن نگاه به گذشته و آینده هم در آن نیست)؛ مثل "یک زندگی آرام"!

 

Una vita tranquilla/ A quiet life (Claudio Cupellini)-2010


نظرات 1 + ارسال نظر
نسیم جمعه 8 آبان 1394 ساعت 18:01

من با این تعریف خیلی موافقم
چندتا فیلم واقعا پرکشش ساخته شده؟
چندتاشو بگو من ببینم

خونه جدیدت هم مبارک....بلاگفا دیگه شورش رو در آورده

خیلی زیاد. یکیش همین. +مرسی.من هنوزم ساختار بلاگفا رو بیشتر دوست دارم و دلم اون رو میخواد ولی حال مدام پشت در بسته گیر کردن رو هم ندارم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد