یادداشت
یادداشت

یادداشت

una passeggiata

خدمت خواهران و برادران مهربان و نامهربانم عرض کنم که اگر روزی از روزها خاک یزد هم مثل خاک کیش و دبی و آنتالیا و کلی جاهای دیگر، آغوشش را به رویتان باز کرد و تشریف بردید و از لذت تماشای مسجد جامع آبی رنگ و بلند مناره یزد بهره مند شدید و بعد از بیرون آمدن وسوسه شدید در محله قدیمی و کاهگلی پهلوی مسجد قدمی بزنید و مثلا تاریخ تنفس کنید، به هیچ نیروی بازدارنده ای مجال عرض اندام ندهید و فورا پا به بازارچه ای که اولین نقطه این محله است بگذارید؛ اما،اگر گرسنه یت تشنه یا خسته بودید یا فقط پول توی جیبتان زیادی می کرد یا رفیقی داشتید جهت تحت تاثیر قرار دادن و خواستید در انتهای این راهروی چند قدمی در کافه ایران توقفی کنید، به ویژه اگر آب های آلوده به کاکائویی که معمولا کافی شاپهای مهربان اقسام شهرها سرو می کنند، تصویر آشنایتان از شکلات داغ است، این عنوان را در فهرست سفارشاتتان منظور کنید و از من می شنوید در پاسخ «با شکر شیرین کنم یا همون شیرینی شکلات کافیه؟»،گزینه دوم را انتخاب کنید و یک شکلات داغ واقعی را در کنار یک محله کاهگلی واقعی تجربه کنید.


نظرات 5 + ارسال نظر
همچراغ چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 16:05

من چقدر دلم برای یزد تنگ شده!! اگر رفتم حتماً حواسم به این توصیه خواهد بود.

یزد واقعا دوست داشتنیه. /چه خوب! امیدوارم پشیمون نشی.

زینب چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 16:05

من عاشق سفرم، به خودمم قول دادم تا همه ی جاهای دیدنی ایران رو ندیدم نرم خارج از ایران برای مثلاً تعطیلات و این چیزا
جاهایی ام که بناهای تاریخی دارن خیلی خیلی دوست دارم، متاسفانه یزد نرفتم، با تعریفای شما وسوسه شدم ببینمش و البته شکلات داغ بخورم (شکلات داغ از اون اسماست که به نظرم معادل انگلیسیش خیلی با نمک تر و قشنگتره)

من به خودم همچین قولی نداده م ولی فکر می کنم دیگه افراد اهل سفر فرنگ دیده،شیراز و اصفهان رو باید دیده باشن دست کم. برید.ارزشش رو داره، ولی سعی کنید تو فصلای گرم نرید که نفس گیر نشه بازدید. شیرینی حاج خلیفه رهبر هم بخرید.شکلات داغ رو هم بخورید و هر جور دوست داشتید صداش کنید.

زینب چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 16:06

:)))
حاج خلیفه رهبر ، چه اسم با مزه ای داره، یزد رفتم حتما میخرمش. یهو یاد پشمک حاج عبدالله افتادم خنده م گرفت

و یه سوال، به نظرتون بهمن ماه خوبه برای یزد رفتن؟ یا در کل چه جایی رو پیشنهاد میکنین برای زمستون؟

خب این اسم صد سالی قدمت داره. حواستون باشه هر تابلوی حاج خلیفه ای رو توی یزد، رهبر نبینید. این فقط یه دونه است! پشمک هم اتفاقا از تولیداتشه./بنده طبیعتا از زیر بار پیشنهاد دادن به این دقت شونه خالی می کنم و سوال بی پاسخ میمونه!

نسیم چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 16:06

به خاطر شکلات داغش هم که شده من باید برم اینجایی که گفتی

خب همین داستانهای غنایی امروز اصلا چیز نویی نیستن و این وجه فیلم تکرار مکرراته...

علی امین زاده دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 11:20 http://www.pocket-encyclopedia.com

اونی که شما می گید حاج خلیفه علی رهبر درست سر میدون امیر چخماقه که یه شعبه ی دیگه هم داره.

تا جایی که من می دونم کلاً هر رئیس شیرینی پزی رو میگن خلیفه. البته مطمئن نیستم و دوستان اگه اطلاعات دقیقتری دارند لطفاً عنوان نمایند.

بله همونه و بله خلیفه به استاد فن می گفت..البته در حدود همون صد سال پیش

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد