یادداشت
یادداشت

یادداشت

گزینه مناسب

وقتی دارید کتاب یا هر کالای به اصطلاح فرهنگی دیگری را برای هدیه دادن شال و کلاه می کنید، لحظه ای با خودتان صادق باشید: چرا این هدیه؟
الف) چون شما خیلی بافرهنگید و نیاز به صدور مازادش دارید.
ب) چون رفیقتان خیلی بی فرهنگ است و نیاز به این گونه واردات دارد.
ج) چون شما و رفیقتان هر دو فرهنگی هستید و این دقیقا همان چیزی است که خیال می کنید او را خوش می کند.
د) چون شما خیلی آدم گرفتاری هستید و زمانی برای انتخاب هدیه برای گیرنده اش در برنامه روزانه تان درج نشده است. 
نظرات 6 + ارسال نظر
آناهیتا دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 01:17

تا بحال به این موارد فک نکرده بودم :))

من شخصا اگر بخوام کتاب هدیه بدم داستان کوتاه انتخاب می کنم چون بیشتریا می پسندن. مگه اینکه مطمئن باشم طرف رمان خونه, یا کلا از کتاب خوشش نمیاد.

حالا که فکر کردین شد کدوم گزینه؟...

زینب دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 10:00

والا من که کتاب هدیه میدم به فرهنگی بودن خودم و خودش و واردات و صادرات فکر نمیکنم
راستش کتاب خوندن رو دوست دارم چون باعث میشه حتی شده یه کوچولو چیز یاد بگیرم و دوست دارم هدیه بدم چون دلم میخواد بقیه هم مثل من این احساس لذت رو تجربه کنن
البته به هر کسی کتاب هدیه نمیدم، انگشت شمارن تعداد کسانی که بهشون کتاب هدیه میدم
زیادن کسانی که کتاب خریدن رو هدر دادن پول میدونن و علاقه ای بهش ندارن و احتمالا لذتی هم براشون نداره

خب این یادداشت ازتون تقاضا کرده یه کم بیشتر از معمول به این مساله فکر کنید و علت یا محرک رو پیدا کنید.

زینب دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 15:04

گزینه هاتون کمه
من چیزی رو هدیه میدم که واقعاً دوستش داشته باشم و حالا اگه مثلا بخوام کتاب هدیه بدم کتابی رو که قبلا خوندم و مطمئنم (از نظر خودم) که قشنگه هدیه میدم، اگه هر چیزی غیر از کتاب هم باشه تا خودم دوستش نداشته باشم خیلی هدیه ش نمیدم
نظر من اینه که کتاب میتونه بهترین هدیه باشه، ولی خب به طرفمونم بستگی داره، کسی که اصلا اهل کتاب و مطالعه نیست کتاب خوشحالش نمیکنه
به نظرم شناختن افراد هدیه دادن چیزی که بیشتر از داشتنش خوشحال میشن فرهنگی تره تا اینکه حتما کتاب بدیم بهشون
کتاب نشونه فرهنگ نیست

گزینه ها کم نیست.ساده کردن افکار ومسائل تمرین میخواد که شما ندارید احتمالا و براتون بیشتر زمان میبره.

کتاب کالای فرهنگیه.

زویا سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 22:34 http://password-is-life.blogsky.com

فقط به کسی کتاب هدیه میدم که یقین داشته باشم از دریافت و مطالعه اش خوشحال میشه. پس ج

ج پس...

مژگان سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 22:48 http://cinemazendegi.blogsky.com/

من همیشه فیلم هدیه دادم+ ( برای کسانی که زیاد نمی شناختمشونُ با سلیقه هاشون آشنا نبودم+ همیشه فیلم هدیه دادم)+ ولی برای کسانی که می شناختمشونُ می دونستم چی دوست دارند. + کتاب+ لباس+ عطر+ عروسک های پولیشی بامزهُ خوراکی و غیره هم بوده.
+ کادو گرونا مثل+ ساعتُ ادکلن های گرونُ گوشیُ غیره برای کسانی که دیگه خیلی خاص بودندُ ارزش سرمایه گذاریُ داشتن+ مثلا پدرم. چونکه می دونم اگه یه ساعت یا کمربند چرم خوب هدیه بگیره بعدا صد برابرشُ بهم می ده.+ به نظرم آدم باید تو هدیه دادناش+ آینده نگرم باشه.

ولی همیشه در تمام موارد+ هروقت فیلم هدیه دادم+ فیلم هایی که خودم دوست داشتم بوده. نمی دونم چقدر درسته یا درست نیست ولی همیشه فکر می کنم چیزی که خودم دوست دارم+ ارزش هدیه دادنُ داره.

منم فکر میکنم خوبه که آدم خودش هدیه ای رو که میده دوست داشته باشه..

مجید مویدی پنج‌شنبه 19 آذر 1394 ساعت 13:21

سلام
گزینه 3. چیزی رو که خودم دوست دارم و دستِ کم احتمال میدم یا امیدوارم هدیه گیرنده هم دوستش داشته باشه.
آقا جای شما خالی. دیشب شبح جنگجو رو دوباره دیدم. خیلی دوستش دارم این فیلم رو.

اوهوم

نوش جونتون. آقا دلمون هوای این فیلم رو کردا!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد