یادداشت
یادداشت

یادداشت

نوع نگاه

دوربین روی دست به خودی خود هیچ کاری برای فیلم شما انجام نمی دهد جز این که آن را ارزان تر و سریع تر تمام می کند. تماشاگر را به درون حادثه نمی برد، تولید تنش نمی کند، توهم مستند ایجاد نمی کند و خیلی کارهای دیگر هم انجام نمی دهد اگر باقی عناصر فیلم در جهت تولید آن تاثیرات گام بر ندارند. تمامیِ طراحی های La french، طراحی های کلاسیک برای دوربین ثابت هستند؛ از آن قهرمانِ قهرمانان گرفته که کابوی صدایش می کنند و دوخت و مدل لباسش را ستایش می کنند و زنی برایش اشک می ریزد تا تقطیع نماها و تقسیمشان بین شخصیت ها و انتخاب لوکیشن و Slow کردنِ motion، همه نگاهی ثابت را طلب می کنند نه نگاهِ بی آرام و گاه حیرانِ دوربینی بر روی دستی را.

The connection/ La french (Cedric Jimenez)-2014
نظرات 2 + ارسال نظر
مژگان دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت 17:06 http://cinemazendegi.blogsky.com/

نمی دونم چرا وقتی می خوندم یاد Seven افتادمُ همین طور فون تریه
+ شاید ژانرشُ کاراگاه پلیس بازی هاش باعث شدش تا یادSeven بیافتمُ +اون دوربین روی دست باعث شد تا به رقصنده درتاریکی فون تریه پرتاب بشم.

گمونم هر دو فیلم دلشون بخواد نسبتشون با این یگی رو تکذیب کنن..

مژگان سه‌شنبه 1 دی 1394 ساعت 22:24 http://cinemazendegi.blogsky.com/

من این فیلمُ ندیدم فقط از روی نوشته شما اینُ گفتم.
+ اگه اینطوری هستش حتما همین طوری هست که می گید

مثل مورد قبل(5 تا 7) به نظرم کار خوبی کردی که فیلم رو ندیدی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد