یادداشت
یادداشت

یادداشت

زیر گذر

در جستجوی لایه های زیرین حیات بشر هستید؟ خب به زیرِ زمین بروید: در مترو؛ آن جا هم بازرس ها و مامورهایی هستند برای برقراریِ امنیت، تعقیب، پرس و جو و خلاصه اطمینان حاصل کردن از برقرار بودنِ نظم و از بین بردنِ هر چیزِ غیرِ اصولی و در یک کلام از نبودِ آزادی.



Subway(Luc Besson)- 1985


اصل عدم پیشنهاد عمومی را لحظه ای کنار می گذارم و به خودم اجازه می دهم، خواننده این خط را با هر میزان از قد و وزن و ارتفاع و سن و میزان چربی خون و تحصیلات و هر رنگ و نژاد و نوع، به تماشای این فیلم دعوت کنم. گمان می کنم حتی در صورت نفرت او از تک تک لحظات فیلم، باز هم تماشایش برایش خالی از لطف نخواهد بود و چه بسا دستاوردی هم داشته باشد!

نظرات 4 + ارسال نظر
بهرو چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 02:21

من به حرف کسی که اصل عدم پیشنهاد عمومی داره جدی تر گوش میدم.
و البته پستای بی مخاطبت رو هم جدی تر میخونم.

چه خوب!
یعنی پستایی که توشون واژه «شما» نیست و با خواننده هم حرفی زده نشده و مثلا تماشای فیلمی بهش پیشنهاد نشده رو؟..

بهرو پنج‌شنبه 17 دی 1394 ساعت 10:58

بعضی پستات هست احساس میکنم برات اهمیتی نداره کسی اصلن بفهمدشون یا نه.
اونارو میگم.

چه جالب! حس می کنی فهمیده شدنشون برام اهمیتی نداره پس به فهمیدنشون اهمیت میدی..

بهرو پنج‌شنبه 17 دی 1394 ساعت 12:30

نه. صرفن پستای بهتری ان.

جذابیتِ ابهام و غریبگی رو دارن وگرنه به بدیِ بقیه پست ها هستن.

بهرو جمعه 18 دی 1394 ساعت 01:52

جذابیت ابهام و غریبگی. به گمونم درست گفتی.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد