یادداشت
یادداشت

یادداشت

رهایی

ترکیب موفق موهای بلند بازیگران و باد همیشه وسوسه فیلمسازها و لذت تماشاگران بوده است. معمولا برای به کار بردنِ این ترکیب، دوربین را برابرِ چهره بازیگر قرار می دهند و از باد خواهش می کنند که هنرِ خود را به نمایش بگذارد و دکمه ضبط را فشار می دهند. حاصل، تصویرِ زیبایی است که تنها از توان فیزیکیِ باد بهره برده است و نوازش و لذاتِ آشنایش را تکرار می کند و بس. ریدلی اسکات اما از رهایی که باد در خود دارد بهره برده است و با دور و پشتِ سرِ موهای بلندِ بازیگرانش ایستادن و تصویر کردنِ به هر سو و بی قاعده و نظم رفتنِ موها، تصویری از رهایی تولید کرده است؛ معنایی که بر خلافِ نوازش، آشنا نیست و شاید لذت هم نداشته باشد!



Thelma & Louise(Ridley Scott)-1991

نظرات 1 + ارسال نظر
علی امین زاده شنبه 14 فروردین 1395 ساعت 17:39 http://www.pocket-encyclopedia.com

اوه اوه اوه!
فقط یک بار این فیلم را دیدم. و اصلاً تمایلی به دیدن دوباره اش ندارم.
فوق العاده اثر گذار بود.

منم تمایلی به دوباره دیدنش ندارم چون به نظرم چندان خاص و تاثیرگذار نیومد. یکی از هزاران فیلم احساس گرای افراطیِ عوام پسند که یه کم حرفه ای تر از بعضی های دیگه ساخته شده؛ همین.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد