یادداشت
یادداشت

یادداشت

علم تناسب

 آن چه در زیر می بینید «ماست و گرانول» نام دارد و با روم سرویس هتل اوین تهران(پارسیان اوین البته)، به همین صورت و بدون سینی از کافی شاپ تا اتاق آمده است. 


برج کج ساخته شده از میوه های تازه روی لیوان در نگاه اول شاید چند تایی «به به!» تولید کند، اما در نگاه دوم که نگاه خورنده خواهد بود و نه نگاه تماشاگر، جای خودش را به «حالا چه کارش کنم» می دهد. قاعدتا استفاده از هرگونه ماده خوراکی در تزئین یک خوردنی باید با هدف خورده شدن آن چیز صورت گرفته باشد؛ در غیر این صورت مصداق مسلم اسراف است و خشم سازمان جهانی غذاو فعالان حقوق بشر و محیط زیست را هم بر خواهد انگیخت! پس حالا که بناست آن برجک را بخوریم سوال پیش می آید که چگونه؟ حتی اگر بنا نبود بخوریمش سوال پیش می آمد که برای خوردن اصل مطلب این برج را کجا پیاده کنیم؟ بشقابک زیر لیوانمان که در برابر این قد و قامت حرفی برای گفتن ندارد؟ پس می خوریمش؛ اما چگونه؟ به قد و بالای چوب نگه دارنده نگاه نکنید! زورش به اندازه همان خلال دندان خودمان است و نمی تواند میوه ها را آن گونه نگه دارد که یکی یکی و بدون دخالت دست بخوریمشان. گذشته از این، بعید است بتوانیم بدون دخالت دست از پس جدا سازی پوست هندوانه و موزی که از طبقات این برج هستند بر بیاییم! در ابزارمان هم نه چاقو داریم و نه چنگال و این کار، شغل قاشق هم نیست! 
بعد از حاشیه، نوبت می رسد به متن. بگذریم از نسبت ماست و گرانول که بر خلاف عنوان برتری با حجم غلات به کار رفته است و ناچاریم از خشک خشک صرف کردن مقداری از آن ها؛ بگذریم از کوتاه قامتی قاشقمان که باعث می شود از نیمه به بعد، از هرچه روی دیواره لیوان جا گذاشته ایم روی دسته قاشق و انگشتهامان هم یادگار برداریم؛ این میان وعده غذایی که به خوبی از عهده ایفای نقش وعده شام هم بر می آید از یکی از مهمترین بیماری های بسیاری از دسرها و شیرینی جات تولید شده در واحدهای متعدد پذیرایی کشور رنج می برد: دارچین! دارچین عطر دلپذیر و حتی طعم گوارایی دارد اگر مختصری به عنوان چاشنی خوردنی را همراهی کند؛ اما اگر این اختصار حضور رعایت نشود، ایشان آن قدر خودنما و نیرومند است که هرگونه طعمی و عطری را در حوزه ظرف غذا از دید خارج می کند و هی خودش را به رخ می کشد آن قدر که خورنده بالاخره از لمس طعم باقی عناصر تشکیل دهنده خوراکی ناامید شده، عمل خوردن را نیمه کاره می گذارد و فقط  با خاطره  دارچین صحنه را ترک می کند!
نظرات 7 + ارسال نظر
بندباز سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395 ساعت 00:40

پیشنهاد میکنم این پست رو پرینت کنید،بدید به مدیر هتل!

فکر خوبیه!

آناهیتا سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395 ساعت 00:58 http://farfalla.blog.ir/

این بیشتر شبیه دسر "یعالمه خورده میوه داشتم نمیدونستم چیکارشون کنم" ه :/

احتمالا این اسم واسه نوشتن تو منو طولانی بوده جاش نوشتن «ماست و گرانول»!

زویا سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395 ساعت 10:27 http://password-is-life.blogsky.com

فقط یک نتیجه میشه گرفت. این دسر برای خوردن درست نشده فقط برای دیدنه

اینم به هر حال هدفیه دیگه!..

زویا سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395 ساعت 10:29 http://password-is-life.blogsky.com

خدایی چه آدم بی سلیقه ای بوده
هندوانه با پوست!
موز با پوست!
بعد دو تا میوه زرد کنار هم ...

حتی چشم را هم به خوردن تحریک نمیکنه

خوش قد و بالاتر میشده با پوست آخه!..

صبا جمعه 17 اردیبهشت 1395 ساعت 16:32 http://royekhateesteva.blog.ir

من واقعا عذر می خوام که یاد این ضرب المثل افتادم:آفتابه لگن هفت دست،شام و نهار هیچی

ً ضرب المثلها رو واسه همین روزا ساخته ن دیگه...

نسیم دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 ساعت 15:57 http://mymiracles.persianblog.ir/

قبل از خوندن متن به دقت به عکس نگاه کردم
اول از اون بی سلیقگی تو تزیین دسر تو هتل اوین شگفتزده شدم
گفتم واقعا یا ما اعتماد به نفسمون کمه یا ملت خیلی خودشیفته هستن وگرنه یه همچین سلیقه ای تو کافی شاپهای معمولی پرت هم جایی ندارن
بعد اون گرانول رنگش به خاطر دارچین قهوه ای شده یا کاکائو هم داره؟
اگر با دارچین باشه که واقعا نمیشده خوردش منم عطر دارچین رو ملایم دوست دارم مگر بخوام چای دارچین یا کیک دارچین بخورم
من گرانیولا زیاد درست می کنم انواع و اقسام مدلهای خیس و خشکش رو هم درست کردم ولی تا حالا با ماست تستش نکرده بودم ماستش شیرین بود دیگه

منم پیشنهاد میکنم این عکس و نوشته رو پست کنی برای مدیر هتل

تزئین و ارائه کلا تو صنعت پذیرایی ایران چندان جدی گرفته نمیشه، در حالی که خیلی مهم و تاثیر گذاره..
نه کاکائو در کار نبود. دارچین و یه مقدارم خودش زیادی برشته بود!
ماستش مثل پنیری که تو شیرینی استفاده میشه یه کم دور از شیرینی بود. بدون دارچین و با حضور توت فرنگی و موز طعم خوبی به وجود میاره..

نسیم سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 12:39 http://mymiracles.persianblog.ir/

ماست خامه ایه پس
گرانول خوشمزه است با موز درست کردم ولی با ماست هم باید امتحان کنم

خوشمزه میشه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد